Do sieci trafił właśnie kolejny singiel Krzysztofa Zalewskiego “Na apatię”. Teledysk do piosenki w reżyserii Adama Romanowskiego powstał w wyjątkowej scenerii farmy wiatrowej. W świetle ekologicznych zagrożeń i wyzwań, przed którymi stoi świat – klip ukazuje się 15 czerwca, czyli w Światowy Dzień Wiatru.
“Na apatię” to kolejny, po świetnie przyjętych “Annuszce” czy “Wszystko będzie dobrze”, utwór z ostatniego albumu Krzysztofa “ZABAWA” , który ukazał się we wrześniu 2020 roku. Singlowi towarzyszy teledysk, wyreżyserowany przez Adama Romanowskiego i zrealizowany na terenie farmy wiatrowej w pomorskim Szymankowie. Na planie artysta stawiał czoła wielu wyzwaniom – jak sam przyznał, był to najbardziej wymagający fizycznie teledysk w jego karierze – sceny kręcone były na szczycie wiatraka, 150 m nad ziemią, w jeziorze, podczas ciężkiej ulewy, Zalewski był podwieszany na linie na dużej wysokości i… musiał uciekać.
Zalewski:
„„Na apatię” to piosenka, która szuka odpowiedzi na pytanie – jak zmierzyć się z zagrożeniami współczesnego świata. Jak poradzić sobie z wizją nadciągającej katastrofy. Jak nie zwariować w rzeczywistości, która codziennie straszy widmem apokalipsy. Autorem pięknego obrazka do utworu jest znakomity Adam Romanowski. Zdjęcia odbyły się w miejscu niezwykłym – na farmie wiatrowej. Może wiatraki, które przewijają się w teledysku są chociaż częściową odpowiedzią na pytania zawarte w piosence. Może poszukiwanie sposobów na powstrzymanie katastrofy klimatycznej, na odejście od paliw kopalnych, na redukcję emisji CO2 jest dobrym kierunkiem. Jest jednym z pomysłów na nadzieję, na odwrócenie zgubnego trendu i powstrzymanie katastrofy.”
Adam Romanowski (reżyser):
„Zależało mi na tym, żeby w niedosłowny sposób pokazać drogę człowieka do odnalezienia wewnętrznego balansu. Krzysztof przemierza zniszczony świat, spotyka na swojej drodze wiele przeszkód, żeby w końcu osiągnąć spokój. Istotny był również kontekst natury i zniszczeń jakich dokonuje człowiek. Mam nadzieję, że teledysk zostawi w widzu jednak nadzieję i świadomość, że możemy realnie wpływać na nasze otoczenie.”
Premiera “Na apatię” odbywa się w Światowy Dzień Wiatru i jest to związane z obecną sytuacją ekologiczną na świecie – troską o środowisko naturalne oraz przeciwdziałanie globalnemu ociepleniu. Nasza ziemia z dnia na dzień potrzebuje coraz więcej czystej i taniej energii, a ta jest na wyciągnięcie ręki właśnie na farmach wiatrowych.