Netta powróciła do Nigerii
Data: 02.09.2022
Mistrzyni Eurowizji została niedawno doceniona przez „The Hollywood Reporter” za „jej humorystyczne teksty, ekscentryczną osobowość i przesadny styl”. Najnowsze wydawnictwo to naprawdę ważny moment w jej przełomowej karierze.
„Playground Politica” to popowy klejnot, który jest również najbardziej osobistym utworem w karierze Netty. Wokalistka po raz pierwszy podzieliła się refleksją na temat dorastania w Nigerii. To wzruszające spojrzenie na lekcje życia, których się tam nauczyła. Właśnie w Nigerii powstał radosny teledysk do „Playground Politica”, nakręcony na początku tego roku z Mr Eeazim.
Przed wygraniem Eurowizji z utworem „Toy” i zdobyciem setek milionów odtworzeń, Netta spędziła swoje młode lata (dokładniej 6,5 roku) w Nigerii, gdzie uczęszczała do międzynarodowej szkoły, która ukształtowała ją w szczególny sposób. Wszyscy uczniowie pochodzili z różnych krajów i kultur: – „Każdy był inny, więc nikt nie był inny” – wspomina.
„Playground Politica” oddaje istotę Nigerii jako jej szczęśliwego miejsca, o którym rozmyślała, kiedy czuła się wyobcowana wśród rówieśników. Tytuł utworu nawiązuje do hierarchicznego charakteru klas: – „Byłam grubym dzieciakiem z monobrwią i akcentem, który nie pasował do reszty.”
W piosence pojawia się stary izraelski wierszyk „Nadneda”, który oznacza „bujaj się, huśtaj, w dół, w górę, w górę i w dół”. Został celowo wybrany, ponieważ Netta często znajdowała schronienie na huśtawce: – „Było prawie tak, jakby huśtawka mogła cofnąć się w czasie, by zabrać mnie z powrotem do Nigerii” – mówi.
Pojawienie się Mr Eazi w tym utworze nie jest przypadkiem. Podobnie jak Netta, artysta z Ghany dorastał w Nigeriii i uczęszczał do międzynarodowej szkoły. – „W równoległym wszechświecie moglibyśmy być razem w klasie” – zdradził. Nic więc dziwnego, że duet od razu znalazł wspólny język.
Odkąd wygrała Konkurs Piosenki Eurowizji w 2018 roku, Netta wydała EP-kę „Goody Bag” i, jak zauważył „Consequence of Sound”, „zdominowała sceny na całym świecie, a jej muzyka rozprzestrzenia się jak ogień”. Podczas pandemii wydała EP-kę z coverami („The Best Of Netta’s Office – Vol. 1”), który, zainspirowany jej serią występów na YouTube o tej samej nazwie, zawierał interpretacje piosenek, takich jak „The Times They Are A-Changin’” Boba Dylana, „Barbie Girl” zespołu Aqua czy przebój z „Mary Poppins” – „Supercalifragilisticexpialidocious”.